Jutun lähetti Tahma , Elokuun 25, 2009 kello: 10:16:36
Re: HALOOOVastineena juttuun: Re: HALOOO, jonka kirjoitti: kisaaja , Elokuun 24, 2009 kello: 22:22:34:
kisaaja kirjoitti:
» Kuullostaa todella kätevältä. Kuinka he tarkastavat koirien rokotukset?
» Kiinnostaa myös kuinka tuomarinsihteeri tietää kuka on radalla?Mielenkiintoinen tämä perisuomalainen oletus, että ellei kaikkea valvota ylemmältä taholta, on joukossa todennäköisesti sääntöjen rikkojia. Onko se näin? Rokotusten pitää olla kunnossa. Melkein jokaisen ilmoittautumisen lopussa vahvistan omalla kuittauksellani, että kisaan ilmoittamani koira on Kennelliton sääntöjen mukaisesti rokotettu. Asia mainitaan myös useimmissa kisakutsuissa. On siis vain ja ainoastaan kilpailijan omalla vastuulla, että rokotukset ovat ok.
Nytkin tunnarit tarkistetaan pistokokein. Samalla tavalla tuomari voisi joka kisassa määrätä tietyn määrän koiria rokotustarkastukseen. Hyvällä tuurilla voit luikerrella rokottamattoman koiran kanssa vuosikaudet, mutta koirasi terveydellä siinä vain leikit. Itä-Suomen kisoissa (nytkin Lappeenrannassa) käy kisaajia itärajan takaa ja siksikin tykkään, että omalla turrellani ovat rokotukset varmasti ok.