Re: Lappeenranta HALOOO


[ Vastineet / Follow Ups ] [ Agilitysivujen juttupalsta / The message board of the Agility pages ] [ Vain aloitusotsikot / only starting Subjects ] [ FAQ ]

Jutun lähetti kilpailija , Elokuun 22, 2009 kello: 15:17:13
----------------------------------------------------------------------

Re: Lappeenranta HALOOO

Vastineena juttuun: Re: Lappeenranta HALOOO, jonka kirjoitti: Aivan , Elokuun 22, 2009 kello: 09:13:30:

Pointti ei ehkä kokonaan ole siinä kastumisessa, vaan parin tunnin odottelussa. Sää ei ole kenenkään vika, ja sateessakin voi kisata. Sateessa odottaminen vaan vieläkin turhauttavampaa.
Eli on mahdollista antaa kisakirjat aikaisemmin, koska muuallakin siihen pystytään. Ja varmasti muuallakin pystytään varmistamaan nollat riittävän tarkasti. Ja lisäksi kisaaja yleensä katsoo oman kirjansa ja voi näinollen kysyä poikkeavia merkintöjä tarvittaessa (ja kysyä voi heti kisakirjan saatuaan). Tuomarin on todennäköisesti helpompi muistaa puolituntia sitten ollut suoritus kuin 2,5 tuntia sitten, jos ylipäätään muistaa (sitä ei minusta voi tuomareilta vaatia).
Kritiikki ei minusta missään vaiheessa ole kohdistunut muuhun kuin kisakirjan saamiseen. Tuomarit tekevät arvokasta työtä, kilpaileminen on kivaa, radat ylkeensä mukavia ja kanssakilpailojoiden kanssa seurusteleminenkin hauskaa. Silti siihen seurustelemiseeen ei tarvitse "pakottaa" panttaamalla kisakirjoja. Ei maailma kaadu, jos odottamaan joutuu, mutta mukavampi maku jää, mikäli saa lähteä halutessaan luokan loppumisen jälkeen. Edelleenkin minusta tarkoituksellinen kirjojen pitäminen vain periaatteen vuoksi on turhaa ja tarpeetonta. Eihän kilpailija, joka haluaa olla paikalla koko kisan ajan, menetä mitään mikäli kaveri hakee kirjansa kansliasta aikaisemmin. Eikä kirjansa aikaisemmin saava arvosta tuomarin työtä yhtään sen vähempää.
Ja en siis näe järkevää syytä, tai ainakaan tässä ketjussa ei ole tullut esille pakottavaa syytä sitä kirjaa siellä hautoa...



----------------------------------------------------------------------

Vastineet / Follow Ups:





[ Vastineet / Follow Ups ] [ Agilitysivujen juttupalsta / The message board of the Agility pages ] [ Vain aloitusotsikot / only starting Subjects ] [ FAQ ]