Jutun lähetti jotain ideoita , Lokakuun 27, 2008 kello: 14:56:09
Re: Nousukontaktien opettamiseen apua!Vastineena juttuun: Nousukontaktien opettamiseen apua!, jonka kirjoitti: Apua tarvitseva , Lokakuun 27, 2008 kello: 09:53:42:
Itselläni ei kokemusta, mutta olen lukenut seuraavista ;-)
Siivekkeiet kontaktin kohtaan, jolloin koira hidastaa.
Speedpumpit toimii, kun ideana on opettaa koira ottamaan ensimmäinen askel aina siihen kontaktin kohtaan
Opettaa koiran koskemaan etutassuilla "mattoa" ja sitten yhdistää siihen vauhtia, että vain päältä juoksu riittää. Lopuksi siirtää homman kontaktille.
Siis nämä vain periaatteita apuja ei täältä tule, joten kirjallisuuteen/vidoihin kannattaa panostaa.
Ja sitten se omakohtainen tyyli: ei nousukontaktia tarvitse opettaa...